Dinsdag 8 oktober zijn we om 15.52
uur uitgerukt naar de Suraeweg in Dorst voor een buitenbrand. Na contact met de
GMK bleek het om het verlengde van de Boslaan te gaan, meerdere NS machinisten
hadden een brand naast het spoor waar genomen.
Op het pad aangekomen zagen we oude
leidingen liggen welke uit de grond gehaald zijn, zoals ook op de Parallelweg
uitgevoerd wordt. Enkele van deze buizen waren in brand gestoken. Het blussen
was snel gepiept dus terug naar de post, ook wij willen graag op tijd eten!
Helaas………………………………………
Bij het inrijden van het pad was ons
meteen opgevallen dat er gegraven was in het pad, het wegoppervlak was beduidend
slechter dan enkele weken geleden met de bermbranden langs het spoor. Het is dan
zaak om alleen waar de ondergrond ‘harder’ is te stoppen. Na de klus konden we
nog maar ternauwernood weg komen, na enkele keren naar achter en naar voren
rijden hadden we vaart om weg te komen. Ook nu was het zaak om te blijven
rijden. Stoppen om de ‘gids’ met het wegrijden in te laten stappen was dus geen
optie, die ouwe mocht gewoon op een drafje lopend achter het voertuig aan
hobbelen!
Het blijven rijden ging goed tot een
stuk waar het zandpad helemaal open was geweest. We waren dit op een haartje na
gepasseerd, maar daar waar de weg iets omhoog liep en waar dan toevallig ook nog
een kleine verdieping (zonk) lag bleven we steken. Zelfs het mee duwen van de
mee lopende ‘gids’ mocht niet baten helaas.
Na enkele pogingen om los te komen
hebben we het nieuwe ‘haakarm voertuig’ uit Oosterhout laten komen om ons los te
komen trekken.
Dit voertuig is een 6 x 4 voertuig, 6
wielen waarvan er 4 aangedreven zijn. Het was slechts een klein kunstje om
vervolgens los te komen. Met dank aan onze collega’s Robert en Cees die met veel
enthousiasme ons hebben geholpen.
Wat normaal in een klein uurtje
gepiept zou kunnen zijn werd nu plots een lange uitruk. We waren om 18.45 terug
op de post. |