Met Prio 2 uitgerukt
naar de boslaan.
GMK gaf aan dat ze gek gebeld werden met meldingen van
bermbrandjes langs het spoor.
Bij de spoorweg overgang was duidelijk waarom.. over de hele
berm zover als je kon zien waren er bermbrandjes, naar het
einde van de boslaan gereden en GMK gevraagd om ook Rijen te
alarmeren om aan te rijden via de kant van het militair
complex “de Vijf Eiken”omdat de brand aan de zuidkant van
het spoor was. Tevens gevraagd om treinverkeer geheel stil
te zetten omdat alleen over het spoor de berm aan de
zuidkant bereikbaar was.
Toen de bevestiging kwam dat het treinverkeer stilgelegd was
met blussing begonnen, van oost naar west. In middels was
Rijen gealarmeerd en later bleek nog meerdere eenheden.
Hierop overgeschakeld naar de incidentgroep van Rijen.
Inmiddels was ook de politiehelikopter samen met OVD Breda
in de lucht om de bermbrandjes in kaart te brengen.
Zo doorgewerkt tot spoorweg overgang Baarschot. Hier kwamen
we de TS van Breda tegen. Hierna werden we verzocht om Rijen
te assisteren aan de Parallelweg. Daar aangekomen bleek er
nog een klein brandje te zijn. Daarna verzocht om terug te
reiden naar de locatie aan de kant van het militair complex
“de Vijf Eiken”, het bleek dat hier nog geen eenheid geweest
was, in tegenstelling tot ons verzoek tot opschaling in het
begin van de inzet. Deze zandweg geheel nagereden en
afgeblust.
Hierop het verzoek om nog naar takkebijsters in Breda te
komen. Prorail had nog wat plekken ontdekt. Geblust tot de
tank leeg was en toen prorail nog steeds brandplekken kon
aanwijzen heeft de OVD beslist dat wij konden inrukken.. de
SB werd gealarmeerd zodat deze rijden het hele spoor afkon
rijden om e.e.a na te blussen
|